Szkolenia
Obowiązkowe szkolenie
„Procedury z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu [AML], ustawy o ochronie danych osobowych [RODO] i ustawy o ochronie Sygnalistów dla pośredników w obrocie nieruchomościami - pełna dokumentacja.”
24 maja [sobota] 2025 r. godz. 10 – 15
Szkolenie ON-LINE na żywo z pośrednictwem platformy ZOOM
Kolejny raz organizujemy to szkolenie, ponieważ cały czas dostajemy od Państwa informacje, że dużo biur nieruchomości i pośredników ma problemy z przygotowaniem odpowiednich procedur i dokumentów.
Każdy pośrednik oraz osoby prowadzącej firmę obrotu nieruchomościami powinny w razie kontroli wykazać się zaświadczeniem z ukończenia takiego obowiązkowego szkolenia.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu [AML] i ustawy o ochronie danych osobowych [RODO] oraz ustawy o ochronie Sygnalistów w biurze nieruchomości.
Ustawa AML nałożyła na pośredników w obrocie nieruchomościami wiele nowych i ważnych obowiązków, w tym sporządzenie nowej procedury wewnętrznej, procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów AML oraz dokumentów – rozpoznania i oceny ryzyka. Dotyczy nie tylko obowiązku sporządzania, ale i archiwizowania wielu dokumentów niezbędnych przy obsłudze klientów.
Ustawa ochronie danych osobowych RODO zobowiązuje na pośredników w obrocie nieruchomościami stosowania procedur związanych z ochroną danych osobowych klientów ich przetwarzaniem i przechowywaniem. Przepisom RODO podlega każdy przedsiębiorca, który prowadzi jakąkolwiek działalność w Unii Europejskiej, czyli zarówno spółka, jak i jednoosobowa działalność gospodarcza.
Ustawa o ochronie sygnalistów obowiązuje od 25.09.2024 r. Procedury wynikające z ustawy muszą wdrożyć również wszystkie instytucje obowiązane w rozumieniu przepisów ustawy AML, a więc i My POŚREDNICY W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI.
Zapraszamy na szkolenie:
- pośredników w obrocie nieruchomościami,
- pracowników i współpracowników biur nieruchomości,
- oraz inne osoby związane zawodowo z rynkiem nieruchomości.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia m.in.:
I. AML w biurze nieruchomości
1. Aspekty prawne dot. prania pieniędzy i finansowania terroryzmu;
- Dyrektywa AML, nowelizacja ustawy.
2. Definicja „brudnych pieniędzy” i ich przykłady w obrocie gospodarczym.
3. Metody i fazy „prania brudnych pieniędzy”.
4. Ustawa AML a zawody rynku nieruchomości.
5. Działania podejmowane przy stosowaniu środków należytej staranności;
- Szacowanie ryzyka w oparciu o środki bezpieczeństwa finansowego i analizę transakcji,
- Stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego,
- Rejestrowanie transakcji podejrzanych,
- Raportowanie do Głównego Inspektora Informacji Finansowej.
6. Odpowiedzialność karna i finansowa w zakresie stosowania przepisów.
II. RODO w biurze nieruchomości
1. Podstawy prawne dot. ochrony danych osobowych.
2. Kategorie danych osobowych.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych.
4. Obowiązki przedsiębiorcy jako administrator danych osobowych.
5. Wdrażanie przepisów, RODO w biurze nieruchomości – dokumenty, procedury.
6. Jaka jest odpowiedzialność za naruszenie przepisów RODO.
III. Sygnalista w biurze nieruchomości
- Ustawa o ochronie Sygnalistów.
- Kto jest sygnalistą i kogo ta ustawa dotyczy.
- Co trzeba przygotować w firmie by spełniać wymogi ustawy w zakresie ochrony sygnalistów.
- Jakie obowiązki i procedury nakłada ustawa na przedsiębiorców - pośredników, agentów nieruchomości.
- Jakie dokumenty i procedury należy przygotować w biurze.
- Co grozi za brak przestrzegania przepisów ustawy o ochronie sygnalistów.
IV. Procedury, dokumenty AML, RODO, Sygnaliści - case study.
Szkolenie prowadzić będzie Marta Wysocka-Fronczek z Kancelarii LEX & FINANCE.
Prawnik, compliance officer, certyfikowany ekspert w dziedzinie AML, RODO, Sygnalistów, właściciel Kancelarii Prawnej LEX & FINANCE. Posiada wieloletnią praktykę i doświadczenie w instytucjach finansowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Kancelaria Prawna LEX & FINANCE jest Partnerem Stowarzyszenia – specjalizuje się w zakresie pomocy prawnej w przygotowaniu procedur i dokumentacji z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o sygnalistach i sprawach spornych z klientami oraz wsparcia w zakresie kontroli przedsiębiorców.
Cena szkolenia:
550 zł. - brutto /osoba - opłata standardowa.
500 zł. - brutto /osoba - absolwenci kursów licencyjnych SPRNPC.
450 zł. – brutto / osoba - członkowie SPRNPC [z opłaconymi składkami].
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem - Szkolenie z AML/RODO/Sygnalista.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Dla osób posiadających licencje pośrednika w obrocie nieruchomościami Federacji PPRN szkolenie jest zaliczane w systemie jakościowo – kompetencyjnym i spełnia wymogi szkolenia ustawicznego dla pośredników w obrocie nieruchomościami.
Formularz zgłoszeniowy do wypełnienia: https://forms.gle/opfoFgFgnLc1rMh99
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. +48 662 15 90 33 e-mail; biuro@sprnpc.pl
Nota prawna. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, wykładowców lub zajęć z powodu sytuacji od niego niezależnych bez podania przyczyn.
_______________________________________________________________________________________________
Szkolenie
„Jak w trudnych czasach zabezpieczyć majątek rodzinny i firmowy - prawo, praktyka.”
Czerwiec 2025 godz. 10 - 16
Szkolenie STACJONARNE – Łódź i ON-LINE na żywo z pośrednictwem platformy edukacyjnej.
Ważne szkolenie dla osób prowadzących biznes.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom aktualnej wiedzy i praktycznych wskazówek jak prowadząc biznes skutecznie zabezpieczyć majątek rodzinny i firmowy.
Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze obarczone jest ryzykiem. Warto wiedzieć w jaki sposób można się zabezpieczyć, zminimalizować ryzyko utraty majątku w przypadku, gdyby okazało się, że firma ma kłopoty. Na szkoleniu przedstawiane zostaną zagadnienia prawne, które pomogą skutecznie przeciwdziałać oraz rozwiązywać takie problemy.
Zapraszamy na szkolenie;
- osoby, które chcą zadbać o swój majątek rodzinny,
- osoby prowadzące działalność gospodarczą,
- oraz inne osoby, zaineresowane omawianymi zagadnieniami.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia:
I. Wprowadzenie
- Dlaczego warto zabezpieczyć majątek rodzinny firmowy?
- Odpowiedzialność w polskim prawie cywilnym
- Majątek rodzinny, a firmowy. Czym się od siebie różnią?
II. Formy zabezpieczenia majątku firmowego i rodzinnego. Ochrona majątku przed wierzycielami.
- Korzyści z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej i spółek cywilnych w spółki prawa handlowego. Ogólne informacje o spółkach prawa handlowego.
- Procedura związana z przekształceniami jednoosobowej działalności gospodarczej i spółki cywilnej w jednoosobową działalność gospodarczą.
- Ryzyka związane z przekształceniami. Odpowiedzialność w tzw. „okresie przejściowym”.
- Intercyza – czyli jak skutecznie zabezpieczyć siebie i swojego partnera w związku małżeńskim
- Darowizny i umowa dożywocia – jako sposób na przekazanie majątku
III. Fundacje rodzinne
- Wstęp do Fundacji Rodzinnych
- Proces powołania fundacji rodzinnej
- Funkcjonowanie Fundacji Rodzinnej
- Zakończenie działania fundacji rodzinnej
- Zarząd sukcesyjny, a Fundacja Rodzinna
IV. Czy na pewno dobrze zabezpieczyłem majątek? Wybrane instytucje polskiego prawa, które mogą skutkować odpowiedzialnością przedsiębiorców
- Odpowiedzialność członka zarządu z 299 KSH
- Skarga pauliańska
- Instytucja zachowku
V. Podsumowanie i pytania uczestników
- Kluczowe wnioski dotyczące zabezpieczenia majątku w trudnych czasach.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, omówienie indywidualnych przypadków.
Szkolenie prowadzić będą;
Łukasz Dyba - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2011 roku wykonuje zawód radcy prawnego. Od 2014 jest wspólnikiem w Kancelarii Prawnej Sokrates Łukasz Dyba i wspólnicy sp. k., specjalizuje się prawie spółek i nieruchomościach.
Andrzej Grabowicz - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, Od 2007 roku wspólnik w Kancelarii Prawnej Sokrates Łukasz Dyba i wspólnicy sp. k. członek zarządu Spółek: Ease Lease Sp. o.o., Przyjazna Investment Sp. z o.o., specjalizuje w spółkach inwestycyjnych i nieruchomościach.
Cena szkolenia: 550 zł. - brutto /osoba – opłata standardowa
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem - Szkolenie - Majątek.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Formularz zgłoszeniowy do wypełnienia: https://forms.gle/Pi28k2fhvbYRo3YE7
Ze względu na specjalistyczny charakter i zakres szkolenia liczba uczestników jest ograniczona, decyduje kolejność przesłania opłaconych i kompletnych zgłoszeń.
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. 662 15 90 33 e-mail; biuro@sprnpc.pl
Nota prawna. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, wykładowców lub zajęć z powodu sytuacji od niego niezależnych bez podania przyczyn.
_________________________________________________________
Nasze Stowarzyszenie od wielu lat organizuje profesjonalne i merytoryczne szkolenia stacjonarne, online z aktualnych, ciekawych tematów dla zawodów rynku nieruchomości.
► Staramy się wsłuchiwać w potrzeby i oczekiwania naszego środowiska oraz uwzględniamy nowe trendy i regulacje na ten rynek wpływające.
► Serdecznie zapraszamy - czekają na Państwa ciekawe tematy, znani i profesjonalni wykładowcy.
► Szczegółowe informacje o aktualnych szkoleniach i seminariach dostępne będą na stronie głównej oraz w tej zakładce.
► Poniżej wykaz przykładowych szkoleń, które do tej pory zostały zrealizowane przez SPRNPC.
Do zobaczenia na szkoleniach ! !