Szkolenia
Specjalistyczne szkolenie
„Rozliczanie kosztów mediów 2025 – zasady, metody, regulaminy, przepisy.”
4 lutego [wtorek] 2025 r. od godz. 9.30 – 16.30.
STACJONARNIE w Łodzi.
ON-LINE cała Polska na żywo z pośrednictwem platformy edukacyjnej.
Rozliczanie kosztów ciepła i wody w 2025 roku.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu rozliczania kosztów zakupu i zużycia paliw gazowych, energii elektrycznej, ciepła dostarczanych do budynku, w którym znajdują się lokale mieszkalne i użytkowe, oraz kosztów dostawy wody z odprowadzeniem ścieków.
- Jak ustalić maksymalny i minimalny koszt zmienny zakupu ciepła, zgodnie z Rozporządzeniem MKiŚ?
- Jak rozliczyć ciepło na c.o. i c.w.u. w okresach miesięcznych, kwartalnych czy rocznych?
- Jak ustalić zużycie wody w lokalach nieopomiarowanych?
- Dlaczego należy ustalić minimalne zużycie ciepła do ogrzewania?
- Jak poprawnie ustalić zużycie utraconej wody wskutek awarii?
Zapraszamy na szkolenie:
- zarządców nieruchomości,
- administratorów nieruchomości,
- wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe
- oraz inne osoby związane zawodowo z rynkiem nieruchomości.
Na szkoleniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
- Omówienie najistotniejszych elementów i zasad rozliczeń w oparciu o Ustawę Prawo Energetyczne, Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska oraz Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków.
- Ogólnych zasad dokonywania rozliczeń zgodnie z aktualnym stanem prawnym dla nieruchomości mieszkalnej.
- Podstaw prawa energetycznego, uwzględniających m.in. zmianę ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła.
- Przebiegu procesu rozliczania.
- Przedstawienie podstawowych zasad rozliczania kosztów energii cieplnej i kosztów wody z odprowadzeniem ścieków.
- Omówienie zużycia mediów dla lokali z brakującym lub uszkodzonym licznikiem dla ciepła i wody.
- Sposobów obliczenia zużycia wody gospodarczej.
- Obliczania zaliczek na opłaty za ogrzewanie, podgrzanie wody i dostawy wody w odprowadzeniem ścieków.
- Reklamacji rozliczeń i okresy przedawnienia.
- Zasad tworzenia regulaminów rozliczeń kosztów energii cieplnej przeznaczonej na cele c.o. i c.w.u. w budynku/nieruchomości.
- Elementy niezbędne w regulaminie rozliczania zaliczek na media na c.o. i c.w.u.
- Case study.
- Konsultacje.
Zakres szkolenia;
- struktura kosztów podstawowych mediów
- koszty korzystania z nieruchomości
- rodzaje źródeł ciepła
- rozkład ciepła w budynku
- kubatura, powierzchnia - użytkowa czy grzewcza
- średnie zużycie ciepła
- podział ciepła na c.o. i c.w.u.
- rodzaje kosztów ciepła
- koszty dostawy mediów
- odbiorca ciepła
- wytwórca ciepła interpretacja URE
- rodzaje opomiarowania - wybór metody
- podział ciepła według zużycia c.w.u.
- ilość dni grzewczych wg. miejscowości
- minimalne zużycie c.o. dla ciepłomierzy
- kalkulacja odczytu z innej daty
- kalkulacja współczynnika wyrównawczego
- czy współczynnik LAF i UF jest obowiązkowy?
- kalkulacja zużycia min i max dla podzielników
- kalkulacja opłacalności zdalnego odczytu
- bonifikata za niedogrzanie nie jest kosztem mediów
- cyrkulacja bezzwrotna - koszty energii elektrycznej
- cyrkulacja zwrotna – koszty opomiarowanej energii elektrycznej
- błędy w montowaniu i użytkowaniu grzejników
- media poza sieciowe
- kalkulacja średniej liczby osób
- główne problemy w zużyciu wody
- urządzenia pomiarowe i wskazujące
- koszty mierzenia
- legalizacja urządzeń pomiarowych
LINK - SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA Z ROZLICZENIA MEDIÓW W 2025
Szkolenie prowadzić będzie Wojciech Jan Konieczny, absolwent Wyższej Szkoły Ekonomicznej, zarządca nieruchomości z państwową licencją nr 14587. Prezes Stowarzyszenia Uczestników Rynku Nieruchomości TRANSFER, biegły sądowy oraz szkoleniowiec z 20 letnią praktyką. W latach 2006-2016 dyrektor zarządzający w TBS Warszawa Północ Sp. z o.o., a w latach 2017-2018 pełnomocnik zarządu ZKZL Sp. z o.o. zarządzająca ok. 1700 nieruchomościami komunalnymi. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie planowania operacyjno - finansowego, zarządzania informacjami, ryzykami, bezpieczeństwem technicznym, środowiska i ludzi oraz rozliczeniami kosztów dostawy mediów. Autor wielu programów informatycznych wspomagających prace zarządców nieruchomości w inwentaryzacji, eksploatacji czy rozliczania mediów. Odznaczony medalem PRO AEQUO ET BONO za zasługi dla rynku nieruchomości.
Cena szkolenia:
550 zł. - brutto /osoba - opłata standardowa
500 zł. - brutto /osoba - absolwenci kursów licencyjnych SPRNPC
450 zł. – brutto / osoba - członkowie SPRNPC
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem - Szkolenie - Media/.
Uczestnictwo w szkoleniu musi zostać potwierdzone wysłaniem formularza i dokonaniem wpłaty. Należność za szkolenie należy wpłacić na podane wyżej konto najpóźniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia. Wpłata dokonana po tym terminie nie gwarantuje uczestnikowi miejsca na szkoleniu.
Osoby przesyłające kompletne zgłoszenia mają zagwarantowane uczestnictwo w zajęciach. Zgłoszenie na szkolenie by było kompletne musi być potwierdzone wysłaniem formularza i dokonaniem wpłaty. Zgłoszenia bez wpłat będą rozpatrywane przez organizatora jako rezerwowe.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Dla osób posiadających licencję zarządcy nieruchomości Federacji PPRN szkolenie jest zaliczane w systemie jakościowo – kompetencyjnym i spełnia wymogi szkolenia ustawicznego dla zarządców nieruchomości.
Formularz zgłoszeniowy do wypełnienia: https://forms.gle/M2qFamhsVLKRZzzd6
Ze względu na specjalistyczny charakter i zakres szkolenia o udziale decyduje kolejność przesłania opłaconych i kompletnych zgłoszeń.
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. +48 662 15 90 33
e-mail; biuro@sprnpc.pl
Nota prawna. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, wykładowców lub zajęć z powodu sytuacji od niego niezależnych bez podania przyczyn.
___________________________________________________________
Szkolenie
„Jak budować swój wizerunek we współczesnych mediach - warsztaty praktyczne”
6 marca 2025 [czwartek] w godz. 10 - 17.
Warsztaty stacjonarne - grupa 10 osobowa - Łódź ul. Piotrkowska 270.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom praktycznej wiedzy z zakresu budowania wizerunku we współczesnych mediach - Internet, prasa, radio, telewizja.
Budowanie wizerunku w mediach to inwestycja, która przynosi długofalowe korzyści. Pomaga nie tylko osiągnąć cele zawodowe i biznesowe, ale również rozwijać własną markę, zwiększać zasięgi i skutecznie komunikować się z odbiorcami.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia m.in. z:
-► Istoty komunikacji – przekazu werbalnego i niewerbalnego, znaczenie wyboru ścieżki komunikacyjnej.
-► Tworzenia informacji i komunikatów prasowych oraz innych tekstów.
-► Autoprezentacji – Co? Dla kogo? W jaki sposób? Z tremą czy bez tremy?
-► Języka medialnego, media a techniki wpływania na ludzi, media a asertywność.
Warsztaty prowadzić będzie Tomasz Boruszczak - dziennikarz telewizyjny i prasowy, reporter, wydawca, prowadzący telewizyjne programy informacyjne i publicystyczne, lektor filmowy i telewizyjny, specjalista PR, były rzecznik prasowy Uniwersytetu Łódzkiego, wykładowca akademicki, konferansjer, aktor, wokalista. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UŁ oraz Studiów Podyplomowych PR UW i PAN. Od 1991 do 2008 roku związany zawodowo z Telewizją Polską. Prowadził m. in. programy informacyjne Łódzkie Wiadomości Dnia oraz Wiadomości (TVP1), Kurier, Kurier Biznes (TVP3). Od 1991 r. czyta listy dialogowe do reportaży telewizyjnych, filmów dokumentalnych i fabularnych oraz audiobooków - głównie o tematyce biznesowej. Współpracuje z TV Toya. Prowadzi serwis informacyjny WYDARZENIA oraz autorski program publicystyczny o tematyce medycznej POTĘGA ZDROWIA. Laureat licznych nagród m.in. czterokrotnie uhonorowany nagrodą „Ostre Pióro” BCC dla dziennikarzy ekonomicznych, wyróżnieniem Prezesa WGPW, Odznaką „Za zasługi dla miasta Łodzi.”
Cena szkolenia:
550 zł. - brutto /osoba - opłata standardowa
500 zł. - brutto /osoba - absolwenci kursów licencyjnych SPRNPC
450 zł. – brutto / osoba - członkowie SPRNPC [z opłaconymi składkami]
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem - imię, nazwisko, szkolenie medialne.
Uczestnictwo w szkoleniu musi zostać potwierdzone wysłaniem formularza i dokonaniem wpłaty. Należność za szkolenie należy wpłacić na podane wyżej konto najpóźniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia. Wpłata dokonana po tym terminie nie gwarantuje uczestnikowi miejsca na szkoleniu.
Osoby przesyłające kompletne zgłoszenia mają zagwarantowane uczestnictwo w zajęciach. Zgłoszenie na szkolenie by było kompletne musi być potwierdzone wysłaniem formularza i dokonaniem wpłaty. Zgłoszenia bez wpłat będą rozpatrywane przez organizatora jako rezerwowe.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Formularz zgłoszeniowy do wypełnienia: https://forms.gle/EYKDnRhagiKSPXSx8
Ze względu na specjalistyczny charakter i zakres szkolenia liczba uczestników jest ograniczona, decyduje kolejność przesłania opłaconych i kompletnych zgłoszeń.
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. kom. 662 15 90 33 e-mail; biuro@sprnpc.pl
Nota prawna. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, wykładowców lub zajęć z powodu sytuacji od niego niezależnych bez podania przyczyn.
_______________________________________________________________________________________________
Szkolenie
„Jak w trudnych czasach zabezpieczyć majątek rodzinny i firmowy - prawo, praktyka.”
27 marca [czwartek] 2025 godz. 10 - 16
Szkolenie STACJONARNE – Łódź i ON-LINE na żywo z pośrednictwem platformy edukacyjnej.
Ważne szkolenie dla osób prowadzących biznes.
Celem tego szkolenia jest przekazanie słuchaczom aktualnej wiedzy i praktycznych wskazówek jak prowadząc biznes skutecznie zabezpieczyć majątek rodzinny i firmowy.
Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze obarczone jest ryzykiem. Warto wiedzieć w jaki sposób można się zabezpieczyć, zminimalizować ryzyko utraty majątku w przypadku, gdyby okazało się, że firma ma kłopoty. Na szkoleniu przedstawiane zostaną zagadnienia prawne, które pomogą skutecznie przeciwdziałać oraz rozwiązywać takie problemy.
Zapraszamy na szkolenie;
- osoby, które chcą zadbać o swój majątek rodzinny,
- osoby prowadzące działalność gospodarczą,
- oraz inne osoby, zaineresowane omawianymi zagadnieniami.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia:
I. Wprowadzenie
- Dlaczego warto zabezpieczyć majątek rodzinny firmowy?
- Odpowiedzialność w polskim prawie cywilnym
- Majątek rodzinny, a firmowy. Czym się od siebie różnią?
II. Formy zabezpieczenia majątku firmowego i rodzinnego. Ochrona majątku przed wierzycielami.
- Korzyści z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej i spółek cywilnych w spółki prawa handlowego. Ogólne informacje o spółkach prawa handlowego.
- Procedura związana z przekształceniami jednoosobowej działalności gospodarczej i spółki cywilnej w jednoosobową działalność gospodarczą.
- Ryzyka związane z przekształceniami. Odpowiedzialność w tzw. „okresie przejściowym”.
- Intercyza – czyli jak skutecznie zabezpieczyć siebie i swojego partnera w związku małżeńskim
- Darowizny i umowa dożywocia – jako sposób na przekazanie majątku
III. Fundacje rodzinne
- Wstęp do Fundacji Rodzinnych
- Proces powołania fundacji rodzinnej
- Funkcjonowanie Fundacji Rodzinnej
- Zakończenie działania fundacji rodzinnej
- Zarząd sukcesyjny, a Fundacja Rodzinna
IV. Czy na pewno dobrze zabezpieczyłem majątek? Wybrane instytucje polskiego prawa, które mogą skutkować odpowiedzialnością przedsiębiorców
- Odpowiedzialność członka zarządu z 299 KSH
- Skarga pauliańska
- Instytucja zachowku
V. Podsumowanie i pytania uczestników
- Kluczowe wnioski dotyczące zabezpieczenia majątku w trudnych czasach.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, omówienie indywidualnych przypadków.
Szkolenie prowadzić będą;
Łukasz Dyba - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2011 roku wykonuje zawód radcy prawnego. Od 2014 jest wspólnikiem w Kancelarii Prawnej Sokrates Łukasz Dyba i wspólnicy sp. k., specjalizuje się prawie spółek i nieruchomościach.
Andrzej Grabowicz - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, Od 2007 roku wspólnik w Kancelarii Prawnej Sokrates Łukasz Dyba i wspólnicy sp. k. członek zarządu Spółek: Ease Lease Sp. o.o., Przyjazna Investment Sp. z o.o., specjalizuje w spółkach inwestycyjnych i nieruchomościach.
Cena szkolenia: 550 zł. - brutto /osoba – opłata standardowa
Wpłatę należy dokonać na konto Stowarzyszenia nr: 96 1140 2004 0000 3002 7692 7815 / z dopiskiem - Szkolenie - Majątek.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia.
Formularz zgłoszeniowy do wypełnienia: https://forms.gle/Pi28k2fhvbYRo3YE7
Ze względu na specjalistyczny charakter i zakres szkolenia liczba uczestników jest ograniczona, decyduje kolejność przesłania opłaconych i kompletnych zgłoszeń.
Kontakt: Stowarzyszenie Profesjonalistów Rynku Nieruchomości Polski Centralnej
tel. 662 15 90 33 e-mail; biuro@sprnpc.pl
Nota prawna. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, wykładowców lub zajęć z powodu sytuacji od niego niezależnych bez podania przyczyn.
_________________________________________________________
Nasze Stowarzyszenie od wielu lat organizuje profesjonalne i merytoryczne szkolenia stacjonarne, online z aktualnych, ciekawych tematów dla zawodów rynku nieruchomości.
► Staramy się wsłuchiwać w potrzeby i oczekiwania naszego środowiska oraz uwzględniamy nowe trendy i regulacje na ten rynek wpływające.
► Serdecznie zapraszamy - czekają na Państwa ciekawe tematy, znani i profesjonalni wykładowcy.
► Szczegółowe informacje o aktualnych szkoleniach i seminariach dostępne będą na stronie głównej oraz w tej zakładce.
► Poniżej wykaz przykładowych szkoleń, które do tej pory zostały zrealizowane przez SPRNPC.
Do zobaczenia na szkoleniach ! !