Technologie wpłynęły już na każdy aspekt naszego życia. Apple dało nam komputery do kieszeni, Spotify pozwoliło zastąpić płyty CD i słuchać w tych „kieszonkowych komputerach”, Netflix przeniósł z kolei do nich kino i telewizję. Jeszcze kilka lat temu nikomu nie przyszłoby do głowy, że aplikacją mobilną będziemy otwierać drzwi w biurze czy ustawiać klimatyzację. Teraz to całkowicie normalne, a my jako użytkownicy technologii oczekujemy coraz więcej. Rewolucja w tym obszarze nie może ominąć także rynku nieruchomości.
1. Machine Learning
Przykładem używanego na co dzień systemu bazującego na algorytmach machine learning jest GPS, który nie tylko pokieruje nas w drodze, ale też każdego dnia zbiera o nas informacje. W oparciu między innymi o dane GPS coraz popularniejsza będzie stawać się technologia geofencing. To nic innego jak wirtualny obszar graniczny, który z powodzeniem wykorzystywać będą sklepy i centra handlowe. – Geofencing daje szczegółowe informacje o preferowanej trasie klienta i mapę jego nawykowej podróży po obiekcie handlowym i nie tylko. Spodziewamy się, że geofencing stanie się bardziej rozpowszechniony w ciągu najbliższych pięciu lat – mówi Virginie de Baere, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami, JLL. Dlaczego? – Wystarczy spojrzeć na amerykańską markę American Eagle Outfitters, która wykorzystała geofencing do zwiększenia zarówno ruchu, jak i przychodów w swoich sklepach outletowych. Firma zrobiła to poprzez identyfikację osób, które weszły na parking centrum handlowego oraz targetowanie do tych konsumentów wiadomości o promocjach. Kampania przełożyła się na potrojenie sprzedaży. Nie tylko sieci handlowe mogą skorzystać z narzędzia geofencingu – Właścicielom obiektów daje on możliwość skonstruowania bardziej efektywnych programów lojalnościowych, oznacza dostęp do wiedzy o swoich klientach, ale również o konkurencji – dodaje Virginie de Baere z JLL.
– Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem budynku, zarządcą nieruchomości, czy agentem nieruchomości, możesz wykorzystać narzędzia, które używają informacji geolokalizacyjnych. Wyobraźmy sobie parę młodych ludzi szukających w danej okolicy nieruchomości. Deweloper, który zaznaczy swój wirtualny obszar wykrywa zainteresowaną parę, a system wysyła informację reklamową pod hasłem „Chcesz tu mieszkać? Mamy coś dla Ciebie?”. Dzięki temu para może otrzymać ofertę dostępnych nieruchomości w interesującej ich dzielnicy. Deweloperowi daje to również obraz tego, czego szukają potencjalni klienci. W podobny sposób geolokalizacje może wykorzystać agent nieruchomości – mówi Tomasz Ogrodzki, Parnter SkyConcept. ...../..../......
Cały artukuł; https://dyskusja.biz/technologie/5-trendow-ktore-zmienia-rynek-nieruchomosci-63860